A Szegedi Szabadtéri Játékoknak már alapításától fogva sem csupán a szórakoztató népszínházi előadások létrehozása és a kultúrmisszió teljesítése a kiemelt célja. A fesztivál 1931. óta kiemelt szerepet játszik a város turisztikai életében és a városmarketing erősítésében.
Ennek fényében két elismerést is kapott a napokban a Szegedi Szabadtéri Játékok: egyfelől elnyerte a Magyar Marketing Szövetség városmarketing díjának gyémánt fokozatát. Ezt elsőként kapta meg Szegeden a fesztivál. Az Országos Városmarketing Díj célja, hogy felhívja a figyelmet a városok fejlesztésében egyre fontosabbá és intenzívebbé váló marketingtevékenységre.
Az Európai Fesztivál Szövetség a kiemelkedő európai fesztiválok sorába választotta be a Dóm téri Játékokat. Az EFFE a minősítéssel elismeri a fesztiválszervezők mindennapos, helyben, az adott közösséggel végzett munkáját, valamint a művészeti szcénáért kifejtett kiemelkedő erőfeszítését.
Herczeg Tamás igazgató szerint a Szabadtéri sikere Szeged sikere is.
Forrás: www.szegediszabadteri.hu