Az első repülésem és zuhanásom

2014. szeptember 01. 09:35 - Év Utazója

Többször is repültem a 10 hét során, de most nyílt először alkalmam arra, hogy repülőgépet vezessek. Egy Falke SF 25 típusú motoros vitorlázórepülőt vezettem. Természetesen egy tapasztalt pilóta: Mráz András segítségével. A felszállás előtt szimulátoron gyakoroltam, utána pedig a magasban is kipróbálhattam, hogy hogyan is kell mozgatni egy vasmadarat.

DSC_0369.JPGŐt vezettem. :)

A vezetés technikailag nem sokban tért el a szimulátortól. Inkább csak látványban és érzésben, de abban nagyon! A táj gyönyörű és igazi adrenalint is először repülés közben éreztem, szerintem. Teljesen más élmény, mint bármilyen más járművet vezetni. A kedvencem a "hullámvasút" volt. Amikor is fel és le irányítjuk a gépet közvetlenül egymás után. Az érzést leginkább így tudnám leírni: eufória, lebegés, szerelem, gyomor a nyakban. 

szeged2.jpgOklevelet is kaptam. Ötös!! :)

Miután elszálltam magamtól, a csapat úgy gondolta, hogy most már ideje lenne lentebb hordanom az orrom. Úgyhogy leszálltam...méghozzá az átlagostól valamivel gyorsabban. Így történt, hogy kivetettem magam egy repülőgépből 3000 méter magasról. Tandemugrás. A hátamra vettem egy nálam sokkal tapasztaltabb alanyt is, aki az ernyőt kezelte és biztonságérzetet adott. Így kb. 2-3 perc alatt érhettem földet.

10639737_887017597992229_5176067691835385899_n.jpg

Azt hiszem a legextrémebb élmény eddigi életemben, hogy 1500 métert zuhantam 40 másodperc alatt gyönyörű időben, meseszép kilátással. Nem tudtam elképzelni sosem, de ez a szabadesés! Hogy milyen érzés? Nem tudom szavakba foglalni, annyira eszeveszett és ADRENALIN!!  Az ernyő nyitáskor ez a pörgés megszűnt és nyugalom áradat váltotta fel. Hihetetlen béke érzés ült rajtam egész délután, csak mosolyogtam és ezt éreztem: MÉG! MÉG! MÉG!

 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://itthonadelalfoldon.blog.hu/api/trackback/id/tr796653759

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása